Jak zrobić automatyczne przypisy?

Sprawdziłam i poprawiłam ponad setkę prac i wiesz co? Niewiele osób potrafi robić automatyczne przypisy. Dlatego postanowiłam napisać ten tekst. 

Jak zrobić automatyczne przypisy w programie WORD?

  1. Umieść kursor w miejscu, gdzie chcesz dodać przypis. Przesuń kursor na końcu zdania lub po słowie, do którego ma się odnosić przypis.

  2. Dodaj przypis dolny lub końcowy.

    • Przejdź do zakładki „Odwołania” na górnym pasku narzędzi.
    • Wybierz opcję „Wstaw przypis dolny” (przypis pojawi się na dole strony) lub „Wstaw przypis końcowy” (przypis pojawi się na końcu dokumentu).
  3. Wpisz treść przypisu. Po dodaniu przypisu automatycznie pojawi się numer w tekście oraz odpowiednie pole na dole strony lub na końcu dokumentu, gdzie możesz wpisać treść przypisu.

  4. Cytowanie i formatowanie przypisów.

    • Możesz zmienić formatowanie przypisów (np. styl numeracji) w zakładce „Odwołania” poprzez kliknięcie na małą strzałkę w prawym dolnym rogu sekcji „Przypisy”.
    • W oknie, które się pojawi, możesz dostosować styl, lokalizację przypisów i sposób numeracji.

Pamiętaj!
Zanim zrobisz automatyczne przypisy sprawdź jakie są zasady ich tworzenia na Twojej uczelni. Coraz więcej uczelni wymaga używania przypisów w stylu APA.

„Zgodnie ze stylem APA w tekście pracy, przy tabelach i rysunkach stosuje się wersję skróconą źródła literaturowego, według schematu: (nazwisko autora, data wydania, numer strony). Przypis umieszcza się bezpośrednio po cytacie lub w innym miejscu wymagającym wskazania źródła literaturowego. Pełny opis bibliograficzny podaje się w spisie literatury na końcu pracy.”

Dlaczego rekomenduje używanie programu WORD?

Większość promotorów korzysta z programów od Microsoft, w tym EXCEL i WORD. Korzystaj z tego samego programu, a to zminimalizuje problemy z formatowanie pracy. 

Sformatujesz pracę w innym programie, ale Twój promotor otworzy ją w WORDzie i formatowanie się posypie… On zaznaczy pełno błędów i zapisze plik, a Ty będziesz mieć problemy z odczytaniem komentarzy. Zrobisz poprawki, a promotorowi znów formatowanie się zepsuje… Niekończące się koło.

Dlaczego warto używać automatycznych przypisów?

Automatyczne przypisy to narzędzie, dzięki któremu oszczędzisz czas i wyeliminujesz ryzyko pomyłek w numeracji.

Newsletter

Zapisz się do newslettera, a raz w tygodniu dostaniesz ode mnie wiadomość z poradami i treściami motywacyjnymi 😉

Psssy… newsletter wysyłam od września do końca czerwca 😉

Kontakt

Potrzebujesz pomocy przy pisaniu pracy?